En sammanfattning av denna termin!!

Hej alla!!
Forstar att ni trott bloggen lagts ner. Nu eftersom jag inte har skrivit pa over hela 3 manader sa kommer en laaang sammanfattning vad som hant har i massor utav bilder! Enjoy! :)

FORSTA VECKORNA DENNA TERMIN I TAMPA:


Gasparilla! En stor piratfestival som pagar i 2 veckor har i Tampa.
 
Piratparaden!
 


Superbowl!! Finalen dar nastan hela USA befolkning bankar sig framfor
tv-apparaterna. Reklamerna ar de dyraste nagonsin. Vi var pa restaurangen
HOOTERS och kollade, vi akte aven vidare och kollade pa ett annat stalle
med fler studenter.


THE BLACK EYED PEAS KONSERTEN!!

GRYMMASTE KONSERTEN NAGONSIN!!

Magiskt!!

SARA PA BESOK:

Vi akte till Forth Lauderdale dar vi hade en riktigt mysig helg med fint
vader och en harlig battur.
 

Det ar verkligen en fin strand dar.


En mysig restaurang/bar vi besokte pa kvallen. Sara som forovrigt ocksa
pluggar i USA som utbytesstudent, i Armherst (ligger nara Boston och New York)


Batturen!

Sa fint med superlyxiga hus.



KANADA:


Jag och min roomie Elodie akte till Quebec (Kanada) over springbreak (10 dar) for att halsa pa tva st tjejer vi larde kanna forra terminen!
Jag och min roomie Elodie akte till Quebec (Kanada) over springbreak
(10 dar) for att halsa pa tva tjejer vi larde kanna forra terminen!

Det var hur mysigt som helst, harligt att fa ta del av vintern ocksa som inte direkt ar den samma har i Florida :P
Det var hur mysigt som helst, harligt att fa ta del av vintern ocksa som
inte direkt ar den samma har i Florida :P


Vi akte till en liten by da vi fick prova riktigt god kanadensisk mat de at
forr i tiden.


Det har ar riktig maple syrup, hur gott som helst! :)



Jag, Marie-Pier, Elodie och Mia


Vi akte hundslade, sa himla mysigt och hundarna var sa fina!




Vi akte till ett vinterland, dar man aker pa ringar nedfor slalombackar! :P





Sista kvallen i Quebec akte vi till ett utomhus-spa! harlig avslutning pa
en underbar resa!


ELVEDA & BIRGITTA PA BESOK:
Orlando
Sea World



Tva av mina vanner ifran Uppsala kom pa besok!! Forsta hegen akte vi till
Orlando, sa har pa bilden befinner vi oss pa Sea World! :)


Spackhuggarshowen!


ELVEDA & BIRGITTA PA BESOK:
Orlando
Disney World


Andra dagen i Orlando akte vi forst till en outlet och sedan begav vi oss
till Disney World. Vi valde parken Epcot, 13 st miniatyrlander att ta del av!


The Beatles! ;)




Har ar vi i Japan ;)


Har ser vi Italien pa hall ;)




Kvallen pa Disney World avslutades med en helt magisk fyrverkerishow!!

ELVEDA & BIRGITTA PA BESOK:
Miami


Helgen darpa akte vi till Miami!!!


Dessa tva tjejer reste i 24h for att komma och halsa pa mig har i 
Florida i tva hela veckor!! <3
 

Underbara Miami South Beach!


ELVEDA & BIRGITTA PA BESOK:
Everglade


En baby aligator :)


En dag akte vi alltsa till en aligator farm i Everglade som har over 250
aligatorer!! Vi fick aven aka ut i bat och se aligatorer i det fria och sen
bjods det bade pa en aligatorshow och en ormshow!



Elveda och Birgitta var alltsa pa besok for ca 3 veckor sedan.
Nu idag ar det exakt 18 dagar kvar tills jag aker hem till Sverige. Tiden har gatt sa sjukt fort denna termin, jag  har verkligen njutit och haft en underbar termin. Vadret nu ar inte helt fel heller, supervarmt och skont! :)
Nu de senaste veckorna sa har jag tranat en del och varit till stranden 2ggr. Ett pass de brukar ha pa gymmet (Zumba) var forflyttat till stranden (Clearwater Beach) forra helgen, hur skoj som helst.
I torsdags var det Earth Day sa miljoorganisationerna har pa skolan hade ordnat ett event med gratis mat och visning av en miljofilm (FLOW) ute pa grasmattan, det var mysigt. I fredags var vi pa en forestallning med skolans olika dansgrupper dar bla varan van Silke upptrade med Salsa teamet. Igar sa var det poolparty pa ett off-campus boende, gratis mat, smoothies, dj och tavlingar. Sa amerikanskt det kan bli och vadret var pa topp! :)
Sa det hander en hel saker har, men eftersom vi bara har 2 veckor kvar i skolan och alla slutprov (finals) vantar sa har alla mycket att plugga sa nu sista tiden kommer bli mycket att sitta i biblioteket. Efter min sista final (6:e) sa har jag en veckas semester har innan jag flyger hem. Da ska jag bara njuta av de fina vadret och shoppa det sista och saga hejda till alla fina vanner har.

Sa dar nu har ni fatt en lang sammanfattning, hoppas ni ar nojda. Vi ses snart i Sverige!!
Kramar!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0