härliga dagar

Helloo!

Idag är det fredag och på fredagar är jag ju ledig, så det är skönt! :)
Vädret utanför nu är riktigt soligt och varmt så tänkte snart bege mig till poolen som vi har här.
Det händer mycket roliga saker nu!
Kennedy Space Center var riktigt kul, åkte på en busstur så man fick se alla häftiga platser, tex där de skjuter upp rymdfärjorna och även ett hel anläggning som handlade om färjan och personerna som åkte till månen första gången.
Imon så är det första matchen i american football här för vårat universistetslag. Riktigt mäktigt tror jag det kommer bli!  Alla klär sig och målar sig i skolans färger och de spelar på den största arenan här som rymmer grymt mycket folk och har såklart också cheerleaders. Vi studenter kan få gå gratis vilket är riktigt bra annars kostar biljetterna minst 35 dollar.
På måndag ska vi för första gången till stranden! Ser verkligen fram emot detta! :)
Vi har nu även bokat The Killers biljetter, de kommer hit till Tampa i början av oktober och spelar!!!

Nu har jag äntligen massa kort att visa er:


Här är tjejerna jag umgås mest med, Mia (Canada), Marie-Pier(Canada), Danuté (Litauen/Danmark),
Elodie(Frankrike)



Svensk middag; köttbullar, gräddsås lingonsylt från IKEA i min lägenhet :)



Rolig bil ;)


I bakgrundan skymtar man platsen där rymdfärjorna skjuts upp


Kontrollrummet exakt som det var då det skjöt upp första rymdfärjan på månen



Här är huset där jag bor



Här är våran pool


Det lilla biblioteket










Här går jag varje dag till och från skolan


Marshall Student Center


Vi besökte även Disney Downtown






Träffade en riktig astronout som varit i rymden tre gånger! Richard Sealfoss


En aligator!!!


Kommentarer
Postat av: Romina

wohoo emma!!! Man är så så så avis på att du gör så otroligt bra grejer. Du är lixxom i florida ett helt år utan någon du känner. Sjukt modigt och otroligt bra gjort av dig.

Super med bloggen, såg den precis på facebook så jag har lagt in dig i min blogglista på min blogg. Ska bli kul att läsa allt du skriver.



Förresten din familj skulle komma till dig under julen va???

2009-09-05 @ 08:37:51
URL: http://laprinsessan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0