USA resan

Heej!

Nu befinner vi oss i Nashville, som ligger i delstaten Tennessee och ar kand for sin country. Det ar musikens stad dar du kan valja mellan massor av olika stallet att ga till varje dag som spelar country musik live! En riktigt mysig stad och vi testade pa country utelivet igar kvall for forsta gangen vilket var en riktigt skoj. Vi besokt bla den kanda baren Tootsies, dar alla stora country musiker nagon gang har upptratt. I morgon ska vi till "The Country Hall of Fame" och pa kvallen har vi bokat biljetter till Opry at the Ryman dit elva olika artister/band ska upptrada.

Efter Nashville ar det tankt att vi ska aka till Memphis, Elvis Presley hemtrakt vilket ocksa ska bli en rolig upplevelse.

Resan for mig borjade forra lordagen da jag begav mig till New York dar Jonas och Jakob motte upp mig. Forsta kvallen spenderades pa Times Square och vi gick pa musikalen Mamma Mia pa Broadway vilket verkligen uppfyllde alla forvantningar. Dag tva gick vi upp tidigt och gick till kyrkan i Harlem for att se pa Gospel under en gudstjanst en annorlunda men valdigt trevlig erfarenhet. Pa kvallen gick vi till "The View" en kand bar som roterar pa 48 :e vaningen i en skyskrapa. Mandagen promenerade vi i Brooklyn och gick bla over Brooklyn Bridge och akte aven upp i Empire State Building (86 van) med sjukt fin utsikt over hela New York, sedan traffade vi Danute och Jerome (tva av mina vanner fran Tampa) och vi gick och at pa en franska restaurang.
New York var rikigt haftigt och jag ska forsoka aka dit igen om jag far mojlighet nasta termin.

Annars nu sa ser varan resa ut ungefar sa har: Nashville --> Memphis --> New Orleans --> Texas --> Grand Canyon --> Las Vegas (formodligen pa nyar) --> San Fransico --> L-A
Inget ar helt bestamt, vi tar det lite spontant. Men jag maste vara tillbaka i Tampa den 10:e for dagen efter borjar nasta termin i skolan. Har riktigt roliga kurser att se fram emot nasta termin.

Hoppas allt ar bra med er dar hemma!

Internet ar valdigt segt har sa jag lagger upp mer bilder sa snart jag far mojlighet.


New York, utsikt fran Empire State Building






Kommentarer
Postat av: Viktoria

Hej Emma! Så roligt att läsa lite om hur du har det! :) Gud vad spännande o kul det låter att resa runt o se massa olika platser! Hoppas du har det jättebra över jul o nyår o allt! Jag kommer åka till NY i april i en vecka. Ska bli himla skoj!

KRAMAR från ett sjukt snöigt Stockholm!

2009-12-18 @ 09:07:52
URL: http://wickit.blogg.se/
Postat av: malin

hej kolla din facebook har skrivit till dig om telefon och julklappar PUSS

2009-12-19 @ 15:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0