Thanksgiving och besok :)


Nu har annu en vecka gatt, i morgon ar det endast en vecka kvar i skolan for mig.
Men har sa fruktansvart mycket att gora nu: tre prov, ett arbete, massa olika ovningar att gora klart och en redovisning.

I torsdags var det Thanksgiving har! En riktigt stor hogtid och vi var i prinicp lediga nastan hela veckan, de flesta aker hem till sina foraldrar och slaktningar denna vecka runt thanksgiving. 
Vi stannade kvar har nagra stycken utbytesstudenter och akte istallet ivag till ett amerikanskt par ca 40 min harifran till deras hus. Dar hade vi en riktigt stor och trevlig thanksgiving middag, de hade gjort de flesta typiska  amerikanska thanksgiving ratter som tex kalkon (tog 7 timmar att gora), olika gratanger, speciellt potatismos, sotpotatis med marshmellows pa toppen osv. Vi hade aven med oss sjukt manga olika ratter med recept fran lite olika delar i varlden :) Var iaf sjukt gott och jag har nog aldrig atit sa mkt i hela mitt liv haha, sen hade vi ju efterratter ocksa! Sedan spelade vi lite olika spel, en perfekt thanksgiving helt enkelt! Kul att ta del av den amerikanska kulturen lite.

I fredags kvall sa kom antligen Jonas och hans kompis Jakob hit!! Det var riktigt skoj! de har ju varit ute och rest nu ett tag: Cuba, Jamaica, Miami bla och nu akte de forbi har innan de skulle vidare till Orlando idag. Sa i helgen sa akte vi och kollade pa amerikansk fotboll, de var slutsalt sa sjukt mkt manniskor, dock forlorade Tampa Bulls men det var skoj anda. Sen visade jag dem Channelside vid Tampa bay, vi at pa en god spansk tapas restaurang och sen gick vi och bowlade. I gar var det jattefint vader har sa vi akte till Siesta key Beach, en av de finaste stranderna i Florida som ligger en timme och en kvart harfiran. Vi solade och badade, lite kallt i Mexikanska golfen var det dock men varmt i luften. Vi stannade aven kvar och sag solnedgangen, jattefint var det. Idag hann vi aka till IKEA (jag kopte massor av goda saker nu till min fodelsedag) och se lite av Ybor och aven ga runt lite pa campus.



  

Kommentarer
Postat av: olofsson

Grattis på födelsedagen!!!



Kramar från mamma pappa andy.

2009-12-03 @ 07:44:44
Postat av: Tobias

Ser riktigt bra ut i staterna måste jag säga!

Hoppas allt är väl där borta!

Hälsa bror min när du träffar honom:)



Ha de gött o grattis i efterskott/förskott!

Mvh/Tobias Wilbs

2009-12-05 @ 00:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0